Lige meget om man har en virksomhed, som pudser vinduer, laver revisionsarbejde, juridisk rådgivning, grafisk arbejde eller sælger vaskemaskiner, så er det vigtigt, at ens målgruppe ved, at virksomheden eksisterer, og at målgruppen kender navnet på virksomheden, og hvordan man kan få mere information om den. Det kunne for eksempel være via en hjemmeside, et telefonnummer eller en e-mailadresse.
Disse oplysninger skulle gerne kunne nå ud til de rigtige målgrupper, og her er det ikke alle typer af forretning, som egner sig til at købe en 30 sekunders reklamefilm på tv eller en annonce i den lokale avis. Derfor må man ofte tage andre midler i brug for at få kendskabet om sin virksomhed ud i offentligheden.
Tryk firmanavnet på genstande
Der findes mange forskellige produkter, som egner sig godt til at dele ud til kunder og interesserede. En af dem er kuglepenne med tryk. Her kan man få trykt sit logo, firmanavn, adresse, hjemmeside eller andre ting på siden af kuglepenne. Disse kan man så dele ud til kunder eller andre, som kunne være interesseret i virksomheden.
Hvis så indehaveren af kuglepennen bruger den, vil vedkommende kunne blive mindet om virksomheden. Kuglepenne har det også med at blive spredt rundt omkring, da man måske glemmer den hos nogen, eller låner den ud til andre, og så ikke får den tilbage igen. Derved spredes budskabet yderligere.
Der er mange muligheder
Der findes mange forskellige former for kuglepenne med tryk og i forskellige prisklasser. Nogle virksomheder vil bare gerne have en billig kuglepen, men er måske ligeglade med, hvordan den ser ud. Andre virksomheder vil hellere have en lidt dyre kuglepen, som samtidig matcher til deres logo eller virksomhedens stil.
Det kunne for eksempel være en virksomhed, som handlede med papirsvarer eller økologisk frugt. Her kunne det være en idé at få sig en firmakuglepen, som delvist var lavet af genbrugspap og måske skrev med grønt blæk.